Novara Uszodatechnika

Shop

Vásárlási információk

Üzemeltetői adatok

Novara Hungária Kft.

Székhely: 6726 Szeged, Radnóti utca 60.

Adószám: 23751707-2-06

Cégjegyzékszám: 06-09-018217

Kibocsátó cégbíróság: Csongrád Megyei Bíróság, mint Cégbíróság

Szerződés nyelve: magyar

Elérhetőség: info@medences.hu

Telefon:  +36 70 418 8005

Hírlevél küldése céljából kezelt adatbázis adatkezelési nyilvántartási száma: NAIH-63219/2013

Honlapon történő regisztráció adatkezelés nyilvántartási száma: NAIH-63247/2013

Webáruház üzemeltetéséhez kapcsolódó adatbázis adatkezelés nyilvántartási száma: NAIH-63180-2013

1. Regisztráció

Ön regisztráció nélkül is szabadon nézelődhet és vásárolhat webáruházunkban. A regisztráció előnye, hogy legközelebbi vásárlásakor adatait, szállítási/számlázási címét nem szükséges újból megadni. A rendszer az utolsó vásárlás adatait kínálja fel ellenőrzésre. ügyeljen az adatok pontos megadására, hogy a kiszállítás zökkenőmentesen történjen.

Regisztráció menete:

– Felhasználó név megadása.

– Email cím kétszeri megadása

Ezután a megadott email címre megérkezik a visszaigazoló levél, mely tartalmazza az ön jelszavát, melyet a későbbiekben bármikor módosíthat.

A regisztráció feltétele, hogy a felhasználó az üzleti szabályzatunkat elfogadja, és annak rendelkezéseit magára nézve kötelezőnek ismerje el. A webáruház üzemeltetője jogosult visszautasítani bármely regisztrációs igényt, amennyiben a felhasználó valótlan adatokat adott meg a regisztráció során. A webáruház üzemeltetője jogosult a regisztrációt törölni, amennyiben a weboldal használata (böngészés, vásárlás) közben, vevő részéről visszaélést, jogellenes magatartást vagy cselekményt észlel.

A regisztrált felhasználó regisztrációját bármikor írásban, a vevőszolgálatnak küldött e-mail útján megszüntetheti.

A regisztrált felhasználó a regisztrációval hozzájárul ahhoz, hogy kifejezett tiltakozása hiányában részére hírleveleket, akciókról szóló értesítéseket küldjünk elektronikus formában. A regisztrált felhasználó a vevőszolgálatnak küldött e-mailben jelezheti, ha nem kívánja tovább igénybe venni ezeket a szolgáltatásokat.

A regisztrált felhasználó csak saját nevében vásárolhat, illetve járhat el. Gazdálkodó szervezet esetében az arra jogosult, vagy felhatalmazott személy járhat el.

2. Megrendelés

– A vevő a megrendelését a termékek virtuális kosárba helyezésével állíthatja össze.

– A termék mellett található “kosár” szimbólumra kattintva helyezheti a terméket a kosárba. A “kosár” szimbólum felett adhatja meg a rendelendő termék darabszámát. Automatikusan 1 db termék kosárba helyezése történik a “kosár” ikonra kattintva.

– Ha az összes terméket a kosárba helyezte, a “ kosárhoz” linkre kattintva tekinthető meg a kosár tartalma. Itt lehetősége van módosítani, vagy törölni a kosár tartalmát. Amennyiben módosította  megrendelését, a “frissítés” ikonra kattintva a rendszer újraszámolja a rendelés értékét és a hozzá tartozó postaköltséget.

–  Amennyiben befejezte a kosár tartalmának összeállítását, a  “rendelési adatokhoz”  ikonra kattintva jut el a Megrendelés adatainak oldalára, ahol meg kell adnia a személyes, a számlázási, és a szállítási adatait. Itt van lehetőség egyéb kérések leírására.

–  Az adatok megadását követően a fizetés módját tudja kiválasztani. A fizetés történhet előreutalással vagy utánvétellel. Amennyiben az utánvételes fizetési módot választja, úgy a megrendelési folyamat a megrendelés elküldésével véget ér. A megrendelésről egy visszaigazoló e-mail is tájékoztatja majd. Ha az előreutalásos fizetési módot választja, akkor a megrendelés véglegesítéséhez a rendelési lapon és a visszaigazoló e-mail-ben is megadott bankszámlaszámra kérjük átutalni a postaköltséggel növelt Bruttó vásárlási összeget. Kérjük az utalás során a közlemény rovatba tüntesse fel a rendelési azonosítót, ami a visszaigazoló e-mailben található. Amennyiben az átutalt összeg megérkezik a bankszámlánkra a megrendelt termékeket postázzuk.

–  A szerződési feltételek elfogadása után, a “megrendelés” ikonra kattintva küldheti el rendelését.

A megrendelés elküldése után a vevő egy automatikus visszaigazoló üzenetet kap, amely nyugtázza a megrendelés eljutását vevőszolgálatunkhoz, illetve tartalmazza a tételes pro-forma számlát, és a választott fizetési módot.

Amennyiben szükséges, munkatársunk rövid időn belül e-mailben, vagy telefonon megkeresi önt.

Webáruházunk megrendelését raktáron levő termékek esetén 1-3 munkanapon belül teljesíti.

A csomagok kézbesítése munkanapokon 8-17 óra közötti időszakban történik. Amennyiben ezen időszakban nem tartózkodik otthon, szállítási címként célszerű (amennyiben van rá lehetősége) munkahelyi címet megadni. A futárszolgálat kétszeri kézbesítést kísérel meg. Az át nem vett csomagok szállítási költségét a megrendelőre terheljük! Kizárólag abban az esetben rendelje meg a kívánt termékeket, amennyiben a csomag átvételekor ki tudja fizetni annak árát a futárnak! át nem vett, visszaküldött csomagok esetén a visszaszállítás díját a megrendelőre terheljük, újraküldését kizárólag a csomag ellenértékének előre utalással történő rendezése után áll módunkban ismételten elindítani!

3. Fizetési lehetőségek

–  ELŐRE UTALÁSSAL: a kiegyenlítés történhet bankszámlánkra – Fontana Credit Takarékszövetkezet  57400097-11121691 – történő utalással, vagy közvetlen befizetéssel. Előre utalás esetén a megjegyzés rovatban feltétlen tüntesse fel a rendelési azonosítót!

A csomag az összeg – ami tartalmazza a termékek árát, és a postaköltséget – beérkezését követően kerül kiszállításra.

Ha a megrendelés ellenértéke 5 munkanapon belül nem érkezik meg, a rendelését töröljük. Erről a megrendelőnek e-mailt küldünk.

–  UTÁNVÉTES FIZETÉS: a csomag átvételekor, a kézbesítőnek fizetendő a megrendelés végösszege, amely tartalmazza a termékek árát, és a postaköltséget.

4. Szállítás módja

A csomagokat a DPD Futárszolgálat szállítja házhoz.

Kézbesítéskor a futár jelenlétében ellenőrizze a csomag tartalmát, és épségét. A csomagoláson észlelt sérülés esetén kérje jegyzőkönyv felvételét. Amennyiben a termék sérült, azt NE vegye át! A szállítás során keletkezett kárral kapcsolatos reklamációját legkésőbb, a kézhezvételtől számított 1 munkanapon belül jelezze felénk e-mailben, vagy telefonon. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt nem áll módunkban elfogadni!

Figyelem! A DPD futárcég munkanapokon 08:00-17:00 -ig kézbesít a megadott címre. Hétvégi, sürgős szállításról érdeklődjön ügyfélszolgálatunkon.

Az aktuális napon délelőtt 10 óráig leadott, raktáron lévő megrendeléseket másnapi kézbesítéssel tudjuk kiszállíttatni. Amennyiben 10 óra után érkezik be a megrendelés, úgy a kézbesítés (a rendelés napjától számított) 2 napot vesz igénybe!

A küldemények biztosítási díját a fuvardíjak 100 000,- Ft áruértékig tartalmazzák.

 

Ha észrevétele, kérdése van forduljon munkatársainkhoz a következő elérhetőségeken. 

Novara Hungária Kft.

6726, Szeged Radnóti u. 60.

Mobil: +36/70 418 8005 
info@medences.hu

Kellemes vásárlást, nézelődést kívánunk!

Üdvözlettel: medences.hu csapata!

ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK

A Novara Hungária Kft. internetes üzletének Általános Szerződési (Vásárlási) Feltételei és Adatvédelmi Szabályzata (az “Általános Szerződési Feltételek”)
NAIH-63180/2013
NAIH-63247/2013
NAIH-63219/2013

  1. Az Általános Szerződési Feltételek célja

1.1. A jelen Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban: “ÁSZF” tartalmazzák a Novara Hungária Kft. (a továbbiakban: a “Szolgáltató”) által üzemeltetett honlapon www.medences.hu internetes üzletben (a “Webshop”) történő vásárlás (ideértve a Webshop működésével, a megrendelésekkel és a teljesítéssel kapcsolatos) szabályait, továbbá a vásárlót megillető jogokat).

1.2. A Webshopon keresztül a felek termékek (ingó dolgok) egyedi adásvételére vonatkozó szerződéseket kötnek. Az egyes adásvételi szerződések határozott időre, mégpedig a Vevő (Vásárló) által megrendelt termékek tulajdonjogának szolgáltatására jönnek létre, ide nem értve a Szolgáltató nem, késedelmes vagy hibás teljesítéséből, szerződésszegéséből származó, vevő igényérvényesítésére nyitva álló határidőket.

1.3. A Webshopon keresztül történő áruvásárlás esetén jellemzően olyan fogyasztói szerződés jön létre, amelyet a szerződés szerinti termék nyújtására szervezett távértékesítési rendszer keretében a felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül úgy kötnek meg, hogy a szerződés megkötése érdekében a szerződő felek kizárólag távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszközt, azaz olyan eszközt, amely alkalmas a felek távollétében – szerződés megkötése érdekében – szerződési nyilatkozat megtételére, alkalmaznak. A Webshop tekintetében ilyen, a távollevők közötti kommunikációt lehetővé tevő eszköz az elektronikus, internetes kapcsolat, amely a felek által üzemeltetett számítógépes eszközökön keresztül zajlik.

1.4. Az általános Szerződési Feltételeket a Szolgáltató távollevők között több szerződés megkötése céljából egyoldalúan, a távollevők közreműködése nélkül előre határozta meg, azt a felek egyedileg nem tárgyalták meg.

1.5. A megrendelés leadását követően a szerződés, annak teljesítéséig szabadon és következmény nélkül módosítható, illetve lemondható. Erre telefonon és elektronikus levélben van lehetőség. A Felek között az áru megvásárlásával magyar nyelven létrejött szerződés írásba foglalt szerződésnek minősül, a Szolgáltató azt iktatja, és annak létrejöttét követő 5 évig őrzi.

1.5. Kérjük, amennyiben vásárlója, illetve aktív felhasználója kíván lenni a Webshopnak, figyelmesen olvassa el az általános Szerződési Feltételeket, és kizárólag abban az esetben vegye igénybe szolgáltatásunkat, amennyiben minden pontjával egyetért, és kötelező érvényűnek tekinti magára nézve. A felhasználók a Webshop használatával elfogadják, hogy rájuk nézve a Webshop használata során az általános Szerződési Feltételek rendelkezései irányadóak. A Webshop bármilyen módon történő használata esetén – ideértve azon megtekintéseket, amelyek nem zárulnak vásárlással – az általános Szerződési Feltételek rendelkezései az irányadóak.

1.6. Az általános Szerződési Feltételek elektronikus formában létező, magyar nyelven készült okirat, és az ennek alapján létrejövő jogviszonyokkal vagy a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatosan magatartási kódexekre nem utal, mivel a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény szerinti magatartási kódex a Szolgáltató tevékenységére nem vonatkozik.

  1. A Szolgáltató adatai

Cégnév:    Novara Hungária építő és Kereskedelmi Korlátolt Felelősségű Társaság
Székhely címe:    6726 Szeged, Radnóti u. 60.
Levelezési cím:    6726 Szeged, Szőregi út 58.
Átvételi pont/üzlet címe:    6726 Szeged, Szőregi út 58.                                          
Nyilvántartó bíróság:    Szegedi Törvényszék Cégbírósága
Cégjegyzékszám:    06-09-018217
Adószám:    23751707-2-06
Adatkezelő: Novara Hungária Kft.   
Webáruház üzemeltetéséhez kapcsolódó adatbázis adatkezelési nyilvántartási száma: NAIH-63180/2013
Honlapon történő regisztráció adatkezelési nyilvántartási száma: NAIH-63247/2013
Hírlevél küldése céljából kezelt adatbázis adatkezelési nyilvántartási száma: NAIH-63219/2013

Képviselő:    Madarász András
Telefonszáma:    06-70/215-2125
E.mail cím:    info@medences.hu
Honlap:    www.medences.hu

Bankszámlaszám:    57400097-11121691
Szerződés nyelve:    magyar
Személyes átvételi lehetőség:    a Szolgáltató által üzemeltetett átvételi ponton, üzletben lehetséges
A megrendelések feldolgozása:    a személyes feldolgozás munkanapokon, 09:00 – 16:00 óráig történik, automatizált eszközökkel – a tervezett és nem tervezett leállások kivételével – 7*24 órában
    
3. A Webshop működése

3.1. Bár a Webshop mind belföldről, mind külföldről elérhető az interneten keresztül, a Szolgáltató azonban Magyarország területére címzett megrendeléseket fogad el. Magyarország területén kívüli kiszállítással kapcsolatban a Szolgáltató által megadott elérhetőségeken lehet érdeklődni.

3.2. A Webshop vásárlói nagykorú, cselekvőképes természetes személyek vagy jogi személyek lehetnek.

  1. A termékek

4.1. A Webshopban, illetve a Webshop aloldalain termékismertetővel, egységárral ellátott termékek vásárolhatók meg.

4.2. A Webshopban a Szolgáltató részletesen feltünteti a forgalmazott termékek nevét, leírását, amennyiben olyan terméről van szó, egységárát, a termékekről, vagy azok csomagolásáról fotót jelenít meg. A termékek adatlapján megjelenített képek – figyelemmel a gyártási folyamatra – eltérhetnek a valóságostól, illusztrációként szolgálnak. Nem vállalunk felelősséget a Webshopban megjelenő kép és a termék tényleges kinézete miatti különbözőség miatt.

4.3. A termékek a Szolgáltatótól a Webshopon keresztül, valamint az üzletben személyesen vásárolhatóak meg. A Webshopon keresztül internetes, csomagküldő kereskedelem keretén belül a megrendelt terméket a Szolgáltatóval szerződött Szállító cég (továbbiakban: Szállító) kézbesíti a vevő részére. A Szolgáltató lehetőséget biztosít a termékek személyes megvásárlására, illetve a megvásárolt termékek személyes átvételére az általa üzemeltetett átvételi ponton/ üzlethelyiségben.

  1. A vásárlás menete

5.1.A vásárlás történhet személyesen, a Szolgáltató által üzemeltetett átvételi ponton/üzlethelyiségben, valamint a Szolgáltató által üzemeltetett Webshopban.

5.2. A Webshopban történő vásárlás regisztrációhoz nem kötött. Amennyiben a Vásárló a vásárlás megkezdése előtt – saját döntése alapján – regisztráció útján létrehoz egy felhasználói fiókot, a regisztráció alkalmával vásárlás során használt személyes adatai eltárolásra kerülnek. A felhasználói fiók létrehozása könnyebbséget jelent a Webshopban történő ismételt vásárlások során; ekkor a fiókba történő bejelentkezés esetén személyes adatait nem kell ismételten megadni. A regisztrációnál minden *-al jelölt mező kitöltése kötelező. Ellenkező esetben a rendszer nem fogadja el a regisztrációt. Fontos egy telefonos elérhetőség megadása is, amin – kiszállítás esetén – a futár fogja keresni kiszállítás előtt.

5.3. Szolgáltató az Ügyfél által tévesen vagy pontatlanul – akár regisztráció, akár megrendelés során – megadott adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, hibás teljesítésért, illetve károkért nem vállal felelősséget. Szolgáltatót nem terheli felelősség az abból adódó károkért sem, ha az Ügyfél a jelszavát elfelejti, vagy az illetéktelenek számára bármely Szolgáltató érdekkörén kívül eső okból hozzáférhetővé válik.

A korábban rögzített adatok megváltoztatására bejelentkezés után lehetősége van az Ügyfélnek. A Szolgáltatót a regisztrált adatok ügyfél által történő megváltoztatásából eredő kárért, hibáért semminemű felelősség nem terheli.

 

Amennyiben a Webshopba való regisztráció folyamán elírás vagy gépelési hiba vagy egyéb miatt tévesen adta meg adatát/adatait, vagy a regisztrációt követően változás következett be az adatai tekintetében, akkor tájékoztatjuk, hogy az alábbi technikai módon tudja a hibát javítani, amint az tudomására jut.

Az adat(ok) javítását a felhasználói profil “Profil szerkesztése” menüpont alatt teheti meg, ahol – a felhasználónév  kivételével – valamennyi adatát képes módosítani. Az adatok módosítása után a Vásárlónak szükséges beírnia a jelszavát a “Jelszó” mezőbe, majd a “Ment” gombra kattintani. Ekkor a Vásárló módosított adatai mentésre kerülnek.

A megrendelési folyamat véglegesítése előtt minden esetben vissza tud lépni a megelőző fázisba, ahol módosítani tudja a korábban bevitt adatokat. A rendelési folyamat lezárását követően is lehetőség van a megrendelés módosítására legfeljebb 1 napon belül ügyfélszolgálatunkon telefonon vagy e-mailben.

5.4. A felhasználói fiók létrehozása során egy azonosítót és jelszót kell megadni, amelyek a későbbiekben önt kellően azonosítják. Javasoljuk, hogy a jelszó legalább 8, de legfeljebb 16 karakterből álljon, kis és nagybetűket, számokat és speciális karaktereket is tartalmazzon. Nem javasoljuk könnyen kitalálható vagy személyéhez kötődő jelszó használatát. Amennyiben a felhasználói jelszavát elfelejti, a regisztráció során megadott elektronikus levelezési címére egyszer használható belépési jelszót küldünk, amely segítségével elfelejtett jelszava helyett újat tud megadni. A Szolgáltató a jelszavakat hozzá nem férhető, titkosított formában tárolja, így az eredeti jelszót a vásárló részére nem tudja visszafejteni és megadni.

5.5. Ha a felhasználói fiók kialakításának folyamán meggondolja magát, és törli a Kosár tartalmát, bármikor visszaléphet a Webshop főoldalára, az addig beírt adatai törlődnek.

5.6. A vásárlás során a Vásárlónak a Szolgáltató rendelkezésére kell bocsájtania azokat az adatokat, amelyek a rendelés teljesítéséhez, számla kiállításához, illetve a termék kiszállításához szükségesek. Ezek közé az adatok közé tartoznak elektronikus elérhetőségei is, pl. az elektronikus levelezési címe és telefonszáma.

5.7. A vásárlás során a Webshopban található termékek közül a megvásárolni kívántakat kiválasztja, beállítja a termékek darabszámát, majd a “Rendelhető” gombra kattintással ezeket megrendelésre kijelöli. Ekkor a megvásárlásra kerülő termékek megjelennek az ún. “Kosár” rovatban, ahol vásárlásának aktuális állapotát ellenőrizheti. Itt mód van a kiválasztott termék Kosárból való törlésére (“Törlés” ikon), mennyiségének módosítására, illetve további termékek vásárlására úgy, hogy a “Kosár” rovatban már elhelyezett termékek nem törlődnek. A vásárló a vásárlási folyamat során a “Kosár” rovatban a megvásárolni kívánt termékek listáját bármikor megtekintheti.

5.8. Ha a vásárló nem kíván több terméket hozzáadni az általa megvásárolni kívánt termékek listájához, akkor a “Kosár” rovatban a “Rendelés véglegesítése” gombra kattintva a “Rendelés véglegesítése” oldalra kerül átirányításra. Itt nyílik lehetősége az adatai ellenőrzésére. Amennyiben a Vásárló módosítani kívánja adatait, úgy arra módja van az “Irány a Profiladatok szerkesztéséhez” gombra kattintva a “Profiladatok szerkesztése” menüpontra irányítja át a Vásárlót, ahol lehetősége van adatai módosítására, majd annak mentése után, a “Vissza a Rendelés véglegesítéséhez” gombra kattintva visszatérhet a “Rendelés véglegesítése” oldalra és folytathatja a rendelés folyamatát. Itt lehetősége van továbbá arra is, hogy az átvételi és fizetési módok közül válasszon. Az átvétel és a fizetés módjai a következőek lehetnek:
(a) Készpénzes fizetés, bolti átvétellel: Ebben az esetben a megrendelt termék(ek) átvétele, valamint a vételárának/vételáruknak kiegyenlítése a Szolgáltató üzlethelyiségében történik;
(b) Előre utalásos fizetés, bolti átvétellel: Ekkor a megrendelt termékek átvétele a Szolgáltató üzlethelyiségében történik, a vételár/vételárak kiegyenlítése pedig az átvétel előtt, banki átutalással történik. Ilyenkor a megrendelt termékek árának kiegyenlítése céljából díjbekérő kerül kiküldésre a Vásárló részére az általa regisztrációkor megadott e-mail címre. Az átvétel/átadás feltétele a termék(ek) árának/árainak jóváíródása a Szolgáltató bankszámláján;
(c) Kiszállítás előre utalással:Ilyenkor a megrendelt terméket a Szolgáltató átadja a Szállító számára, aki kiszállítja a vásárló által a regisztráció során megadott szállítási címre, a megrendelt termék(ek) vételárának/vételárainak kiegyenlítése pedig banki átutalással történik. Ilyenkor a megrendelt termékek árának kiegyenlítése céljából díjbekérő kerül kiküldésre a Vásárló részére az általa regisztrációkor megadott e-mail címre. A kiszállítás megkezdésének, illetve a megrendelt termék(ek) Futárnak történő átadásának feltétele, hogy a megrendelt termék(ek) vételára jóváíródjon a Szolgáltató bankszámláján.
(d) Kiszállítás utánvéttel: Ebben az esetben a Szolgáltató átadja a Szállító számára a megrendelt terméke(ke)t, a termék(ek) árának/árainak kiegyenlítése pedig a Szállítónál, a megrendelt termék(ek) átadásakor történik.
A rendelés véglegesítésének feltétele, hogy a Vásárló “Az általános Szerződési Feltételeket elolvastam és azokat elfogadom.” előtti négyzetbe belekattintson, azaz elfogadja az áSZF-et. A Vásárló a “Rendelés véglegesítése” oldalon tájékoztatást kap a megrendelt termék(ek árán/árain felül felmerülő egyéb költségekről (szállítási díj, utánvételi díj). Ezen díjakról részletes tájékoztatást jelen áSZF 7.6. pontja ad.
Amennyiben a Vásárló meggondolta vásárlási szándékát, a vásárlástól lehetősége van elállni a “Kosár” rovatban a termék(ek) mellett szereplő “Törlés” ikon(ok)ra kattintva.
A megrendelés véglegesítésének feltétele, hogy a Vásárló “Az általános Szerződési Feltételeket elolvastam és azokat elfogadom.” előtt található négyzetbe belekattintson, azaz elfogadja jelen áSZF-et. Ezután a “Megrendelem” gombra kattintva a Vásárló megrendelése véglegesítődik.

5.9.A Vásárlónak a megrendelés elküldésével fizetési kötelezettsége keletkezik. Kérjük, kizárólag abban az esetben rendelje meg a termékeket, amennyiben ki tudja fizetni annak árát és a 7.6. fejezetben részletezett kapcsolódó díjakkal. Az át nem vett, visszaküldött csomagok esetén, a termék újra küldését kizárólag a termékek ellenértékének és a kapcsolódó költségek és díjak előre történő átutalása – kiegyenlítése esetén áll módunkban ismételten elindítani.

5.10. A Vásárló az általa megrendelt termékeket a felhasználói fiókjának “Rendeléseim” menüpontja alatt tekintheti meg. E menüpont alatt tájékozódhat a rendelés dátumáról, a megrendelt termék nevéről és áráról, a termék beszerzésének állapotáról, a terméknek az üzletbe, valamint a Vásárlóhoz való érkezésének várható időpontjáról, továbbá az átvétel és a fizetés módjáról.

  1. A megrendelések feldolgozása és teljesítése

6.1 A megrendelések feldolgozása részben személyes közreműködéssel, részben pedig automatizált adatfeldolgozás útján történik. A megrendelések személyes feldolgozás munkanapokon, 09:00 – 16:00 óráig történik, az automatizált eszközökkel történő feldolgozás pedig – a tervezett és nem tervezett leállások kivételével – 7*24 órában. A megrendelések leadására 7*24 órában van lehetőség, ide nem értve a tervezett és nem tervezett leállások idejét.

6.2 A Webshopban történő megrendelését megadott elektronikus levélcímén e-mail formában visszaigazoljuk. A vásárlás folyamata a visszaigazoló e-mail kézbesítésével befejezett. Tájékoztatjuk, hogy amennyiben ezt a visszaigazolást legkésőbb 48 órán belül nem kapja meg (és az e-mail elektronikus levelezési rendszerében a kéretlen reklámlevelek (ún. spam) közé sem került automatikusan elhelyezésre), abban az esetben a fogyasztó mentesül az ajánlati kötöttség, vagy szerződéses kötelezettség alól. A Szolgáltató kizárja felelősségét a visszaigazolás a vásárló által megadott adatok pontatlanságából vagy a levelezési rendszerének telítettségéből eredő kézbesíthetetlenségéért.

6.3. A Webshopban történő rendelésről a Szolgáltató által küldött elektronikus levélben a következők szerepelnek:
(a) a Vásárló neve, telefonszáma, valamint e-mail címe;
(b) a megrendelt termékek nevének tételes listája a megrendelés pillanatában esedékes árukkal;
(c) a megrendelt termékek után fizetendő egységár, nettó ár, valamint bruttó ár tételenként és összesen;
(d) a fizetés és átvétel módja;
(e)előre utalásos fizetés – mind a boltban, mind a kiszállításnál előre utalással történő átvétel – esetén a Szolgáltató neve, bankszámlaszáma, a rendelés azonosítószáma, valamint a megrendelés teljesítéséhez szükséges díjbekérő;
(f) a szállítási cím;
(g) valamint a számlázási cím

(i) általános szerződési feltételek.
A megrendelés véglegesítése előtt a Vásárló tájékoztatást kap a “Rendelés véglegesítése” oldalon a Vásárlót a termék(ek) vételárán/vételárain felül terhelő esetleges további költségekről ( bruttó fuvardíj küldeményenként, küldemények utánvételi díja), amelyeket jelen áSZF 7.6. pontja is tartalmaz.

6.4. A megrendelés elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre a polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben foglaltak irányadóak. A szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet hatálya alá tartozik, és szem előtt tartja a fogyasztók jogairól szóló Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU irányelvének rendelkezéseit.

6.5. Ha a Vásárló a rendelését már elküldte a Szolgáltató részére és hibát vesz észre a visszaigazoló e-mailben szereplő adatok tekintetében, azt 1 napon belül jeleznie kell a Szolgáltató felé emailen vagy telefonos ügyfélszolgálaton.

6.6. Amennyiben a Szolgáltató minden gondossága ellenére hibás ár kerül a Webshop felületére, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő “0” Ft-os vagy “1” Ft-os árra, akkor a Szolgáltató nem köteles a terméket hibás áron szállítani, hanem felajánlhatja a helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében a Vásárló elállhat vásárlási szándékától.

6.7. Ha Szolgáltató szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott termék nem áll rendelkezésére, erről a megrendelőt haladéktalanul tájékoztatja, valamint vásárló által fizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb 8 (nyolc) munkanapon belül visszatéríti.

6.8. A Szolgáltató nem vállal felelősséget az egyes termékek műszaki jellemzőinek, ismertetőinek, leírásainak a gyártó, vagy rajta kívül álló okok miatti előzetes bejelentés nélküli változása miatt. A Szolgáltató fenntartja a jogot a már visszaigazolt megrendelések visszautasítására, amennyiben az említett változások miatt a megrendelést nem vagy nem a megrendelés szerint képes teljesíteni. A megrendelés részben történő teljesítésére kizárólag a vásárlóval történő egyeztetést követően kerülhet sor. A termék vételárának előre történő kiegyenlítése esetén a vásárló által fizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb 8 (nyolc) munkanapon belül visszautalásra kerül az összeg küldőjének részére.

  1. A termék átvétele, kiszállítása

7.1. A termékek átvétele kétféleképpen lehetséges: az átvételi ponton/üzlethelyiségben, valamint kiszállítással.

7.2. A termékek személyes átvételére a Szolgáltató által üzemeltetett átvételi ponton/üzlethelyiségben van lehetőség, nyitvatartási időben.

7.3. A kiszállítást a Szolgáltatóval szerződött Szállító végzi. A Szolgáltató által átadott árut a Szállító kiszállítja a vásárló által megadott címre, leellenőrzi a szükséges vásárlói adatokat, az áru ellenértékét – utánvétes fizetés esetén – átveszi. A Szállító tevékenységét az adatok tárolása, feldolgozása és kezelése tekintetében is teljes titoktartási kötelezettség mellett végzi.

7.4. Kiszállítást Magyarország teljes területére lehet kérni. Magyarország területén kívüli kiszállítással kapcsolatban érdeklődjön a megadott elérhetőségeken. Szállítási címként szerepelhet a lakás, vagy akár a munkahely címe is. A szállítási cím eltérhet a számlázási címtől. Szállítási címként azt a címet érdemes megjelölni, ahol nagy valószínűséggel tartózkodik a szállítás várható időpontjában.

7.5. A kézbesítés kizárólag munkanapokon 8:00-17:00 óra között biztosított. Hétvégi, sürgős kiszállítással kapcsolatban érdeklődjön ügyfélszolgálatunknál.

7.6. A kiszállítással során a Megrendelő által a megrendelt termék(kek) vételárán felül további díjak merülhetnek fel, amelyeket a Megrendelő köteles megfizetni. Ezen további díjak közé tartozik:
(a) a szállítási díj: A szállítási díj bruttó szállítási díj, a megrendelt termék(ek) súlya alapján kerül megállapításra és küldeményenként értendő. A súlyhatárokat az alábbi táblázat foglalja össze:
Súly    Bruttó szállítási költség

0-3 kg: 1 990,- Ft

3,01-5 kg: 2 490,- Ft

5,01-10 kg: 2.890,- Ft

10,01-15 kg: 3 490,- Ft

15,01-20 kg: 3 990,- Ft

20,01-25 kg: 4 990,- Ft

25,01-31,5 kg: 5 490,- Ft

31,51-49,9 kg: 6 790,- Ft

50,01-59,9 kg: 7 990,- Ft

60,00-69,9 kg: 8 990,- Ft

70,00-79,9 kg: 10 990,- Ft

80,01-89,9 kg: 12 990,- Ft

90,00-99,9 kg: 13 990​,- Ft

100,00-109,9 kg: 14 990,- Ft

110,00-119,9 kg: 15 990,- Ft

120,00-129,9 kg: 17 990,- Ft

130,00-139,00 kg: 18 990,- Ft

140,00-150 kg: 19 990,- Ft

 

 100,000 forint felett a termék kiszállítása díjtalan 50 kg-ig!
 
(b) A szállítási díj tartalmazza a csomagolás költségét is!
(c) a tranzakciós illeték: A vonatkozó jogszabályok szerint 2013. január 1-től az utánvétkezelést tranzakciós illeték terheli, amelyet ügyfeleinknek kell külön megfizetniük. A tranzakciós illeték mértéke 0,2%, mely az utánvét összegében szerepel.

Utánvét összege (bruttó)

Utánvét díj (bruttó)

1-10.000 Ft.-ig

350 Ft.

10.001 – 50.000 Ft.-ig

450 Ft.

50.001 – 100.000 Ft.-ig

700 Ft.

100.001 – 300.000 Ft.-ig

1200 Ft.

300.000 Ft. Felett

2550 Ft.


(d) átvételkor Vevő felelőssége a csomagban szereplő tételek ellenőrzése a futár jelenlétében. A számlát a csomag tartalmazza. A terméken észlelt sérülés esetén kérje jegyzőkönyv felvételét és ne vegye át a csomagot. A csomag átvételét követően utólagos reklamációt hiányzó tételre hivatkozva nem fogadunk el!
(e) A megrendelést a rendszerünkben történő feldolgozása után átadjuk a futárszolgálatnak kiszállításra. A futárszolgálat kétszeri kézbesítést kísérel meg. Abban az esetben, ha a futár a rendeléskor megadott címen nem talál senkit, és a megadott telefonszámon sem érte el a Vevőt, úgy a rendelt tételeket nem áll módunkban kézbesíteni! Az át nem vett csomagok szállítási költségét a megrendelőre terheljük.
(f) Kizárólag abban az esetben rendelje meg a kívánt termékeket, amennyiben a csomag átvételekor ki tudja fizetni annak díját a futárnak! Át nem vett, visszaküldött csomagok esetén a visszaszállítás díját a megrendelőre terheljük, újra küldését kizárólag a csomag ellenértékének előre történő utalása esetén áll módunkban ismételten elindítani.

7.7. A megrendelt termék(ek) kiszállítási határideje(i) az alábbiak szerint alakulnak:
(a) Amennyiben a megrendelt termék(ek) raktáron van(nak), akkor az(oka)t 1-3 munkanap alatt kerül(nek) kiszállításra.
(b) Ha a megrendelt termék(ek) nincs(enek) raktáron, akkor a szállítási határidő 5-15 nap.
(c) Az egyedi megrendelések esetén a szállítási határidő 4-6 hét is lehet.

7.8.A terméke(ke)t kiszállítás esetén az üzletbe való beérkezést követő munkanapon, de legkésőbb a fizetendő pénzösszeg bankszámlánkon történő jóváírását követően adjuk át a szállítást végző partnerünknek. Kérjük, rendelésének állapotával kapcsolatban figyelje a felhasználói fiókjában található “Rendeléseim” menüpontot.

7.9. A kiszállításra munkanapokon 8:00 – 17:00 között kerül sor. Kérjük, szállítási címként a megrendelés folyamata során olyan címet adjon meg, ahol a termék átvétele folyamatosan biztosított.

7.10. Amennyiben az első kézbesítési kísérlet sikertelen, a Szállító értesítést követően felveszi önnel a kapcsolatot, és előzetesen egyeztetett időpontban újból kiszállítja a csomagot. Két sikertelen kézbesítési kísérletet követően ismételt kézbesítést csak a sikertelen kézbesítés miatt felmerülő összes költség megfizetését követően kíséreljük meg. A kézbesítés ön érdekkörében felmerült sikertelensége esetén a megrendelt termék(ek) vételárát, illetve az egyéb megfizetett költségeket nem térítjük vissza.

  1. Szerzői jog

8.1. A Webshop és az azon található tartalmak a szerzői jog védelme alatt állnak, az azzal kapcsolatos vagyoni jogok gyakorlására a Szolgáltató kizárólagosan jogosult.

8.2. A Szolgáltató fenntart magának minden jogot a Webshop, annak bármely részlete és az azon megjelenő tartalmak (ideértve az ott található képeket, szövegeket, dokumentumokat is) tekintetében. Tilos a Webshopon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató előzetes írásos hozzájárulása nélkül.

8.3. A Szolgáltató előzetes – azonban se nem kizárólagos, se nem átruházható – írásbeli felhasználási engedélyt ad ahhoz, hogy a Webshopon megjelenő tartalmakat eredeti formában, kizárólag saját használat céljára a felhasználó számítógépére letöltse, ott rögzítse, illetve kinyomtassa, de nem arra, hogy harmadik fél számára bármilyen formában hozzáférhetővé tegye. Ez a felhasználási engedély kizárólag a weboldalak egy eredeti példányának kezelését, illetve annak archiválását teszi lehetővé.

  1. Fizetések, fizetési feltételek

9.1. A távollévők közötti kommunikáció költségei (elektronikus adatkapcsolat, telefonhívások díja) minden esetben azt a felet terheli, amelynél ez a költség felmerült.

9.2. Az adásvétellel kapcsolatosan a vevőt terhelő költségek (i) a termék vételára, és (ii) a szállítási és utánvételi díj. A Szolgáltató egyéb költséget vagy díjat a vevővel szemben nem érvényesít.
Készpénzkímélő fizetési eszköz használata esetében a vevőt banki díjak és költségek terhelhetik.

9.3. A termékek általános forgalmi adót is tartalmazó vételára termékenként, az adott termék után kerül feltüntetésre.

9.4. A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítője és a visszaigazoló e-mail alapján minden költséget tartalmaz.

9.5. A Webshopban található termékek vételára, valamint a szállítási díj minden esetben magyar forintban kerülnek meghatározásra és tartalmazzák az alkalmazandó általános forgalmi adóösszegét is.

9.6. A Szolgáltató a vásárlással kapcsolatosan a vevőtől letétet vagy pénzügyi biztosítékot nem kér és nem fogad el.

9.7. A termék megvásárlásával kapcsolatosan a vételár kiegyenlítésére – a Szolgáltató útján vagy közreműködésével – fogyasztói kölcsön nem vehető igénybe.

9.8. A számviteli és adójogszabályoknak megfelelően és az általuk előírt adattartalmú számlát a Szolgáltató a Vásárló által megjelölt  elektronikus levelezési címre küldi meg elektronikus számla formájában. A számla azonban csak kinyomtatva minősül érvényesnek.

9.9. A termék ellenértékét a Vásárló – a saját választása alapján – kiegyenlítheti készpénzzel a Szolgáltató által üzemeltetett átvételi ponton/üzlethelyiségben, utánvéttel a Szállítónál vagy bankszámlára történő előre utalás révén.


9.11. Amennyiben a Vásárló a bankszámlára történő utalást választja, az előre fizetést jelent. Az előre utalásos fizetés esetén a megrendelést visszaigazoló e-mail tartalmazza a Szolgáltató nevét, bankszámlaszámát, a rendelés azonosítószámát, valamint a megrendelés teljesítéséhez szükséges díjbekérőt. Amennyiben a díjbekérőben szereplő fizetési határidőn belül nem egyenlíti ki a feltüntetett összeg(ek)et, a megrendelését töröljük.

10. Kellékszavatosság, termékszavatosság, jótállás

Szolgáltató hibásan teljesít, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. Ez esetben az Ügyfél A Polgári törvénykönyv XXIV. Fejezete (Hibás teljesítés) szerint jogosult igényét érvényesíteni mely szerint nem fogyasztó Ügyfél kellékszavatossági igénnyel érhet a teljesítéstől számított 1 éven belül. Fogyasztónak minősülő Partnerek részére a következő tájékoztatást adjuk a 45/2014. (II. 26.) Kormányrendeletnek megfelelően:

 

1.Kellékszavatosság

Ön a termék hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Ptk. szabályai szerint.

Ön – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. A választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.

Felhívom a figyelmét, hogy Ön a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a Szolgáltató nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

2.Termékszavatosság

Fogyasztó a termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.

Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön – választása szerint – a 39. b. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet. Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

Tájékoztatom, hogy a termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

  • a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
  • a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
  • a termékhibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

 

Kellékszavatosság

10.3 A Vásárló a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben a Ptk. szabályai szerint kellékszavatossági igényt érvényesíthet.

10.4 A vásárló által – választása szerint – a Szolgáltatóval szemben a következő kellékszavatossági igényeket érvényesítheti: (i) kijavítást vagy (ii) kicserélést kérhet, kivéve, ha az ezek közül a Vásárló által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Szolgáltató számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti (iii) az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy (iv) a hibát a vállalkozás költségére a Vásárló is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy (v) – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.

10.5. A Vásárló a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban a vásárló viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

10.6. A szavatossági igényt a termék minden olyan hibája miatt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, amely a megjelölt hibát előidézte.

10.7. Ha a jogosult a szavatossági igényét a terméknek – a megjelölt hiba szempontjából – elkülöníthető része tekintetében érvényesíti, a szavatossági igény a termék egyéb részeire nem minősül érvényesítettnek.

10.8. Ha a termék meghibásodásában a vásárló terhelő karbantartási kötelezettség elmulasztása is közrehatott, a szavatossági kötelezettség teljesítésével felmerült költségeket közrehatása arányában a vásárló köteles viselni, ha a dolog karbantartására vonatkozó ismeretekkel rendelkezett, vagy ha a Szolgáltató e tekintetben tájékoztatási kötelezettségének eleget tett.

 Termékszavatosság

10.9. A Ptk. szerinti fogyasztónak minősülő Vásárló a hibás termék gyártójával szemben a Ptk. szabályai szerint termékszavatossági igényt érvényesíthet. A termék akkor hibás, ha nem felel meg a terméknek a gyártó által történt forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

10.10. A termékszavatosság körében a fogyasztó azt követelheti, hogy a gyártó (vagy a forgalmazónak minősülő Szolgáltató) (i) a termék hibáját javítsa ki, vagy (ii) – ha a kijavítás megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeinek sérelme nélkül nem lehetséges – a terméket cserélje ki.

10.11. Csere esetén a kicserélt termékre, kijavítás esetén a termék kijavítással érintett részére vonatkozó kellékszavatossági kötelezettség a gyártót terheli.

10.12. A gyártó akkor mentesül a termékszavatossági kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy
(a) a terméket nem üzleti tevékenysége vagy önálló foglalkozása körében gyártotta vagy forgalmazta;
(b) a termék forgalomba hozatalának időpontjában a hiba a tudomány és a technika állása szerint nem volt felismerhető; vagy
(c) a termék hibáját jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazása okozta.

10.13. A vásárló kellékszavatossági igénye 1 (egy) év, a Ptk. szerinti fogyasztónak minősülő vásárló kellékszavatossági igénye a teljesítéstől (a termék vásárlónak történő átadásától) számított 2 (két) év alatt évül el.

10.14. Jótállási, kellék- és termékszavatossági igények egymás mellett párhuzamosan, egyidőben nem érvényesíthetők.

10.15. A jótállási, illetve szavatossági idő alatt felmerült, jótállás vagy szavatosság körébe tartozó hibákat a Szolgáltatónak (termékszavatosság esetén a gyártónak is) költségmentesen ki kell javítania, kicserélni vagy újra szolgáltatni a terméket, illetve árleszállítás esetén a vételár egy részét visszafizetni, elállás esetén a vételárat visszafizetni.

10.16. A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek kellékszavatosság esetén a Szolgáltatót, termékszavatosság esetén a gyártót (vagy a forgalmazónak minősülő Szolgáltatót) terhelik.

10.17. A vásárló a jótállási és szavatossági igényeit a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a Szolgáltatóval (vagy termékszavatosság esetében a gyártóval, ha igényét a vásárló vele szemben kívánja érvényesíteni) közölni. A Ptk. szerinti fogyasztónak minősülő vásárló és Szolgáltató közötti szerződés esetén a hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni.

 

  1. Jótállás

Hibás teljesítés esetén az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Kormányrendelet alapján a Szolgáltató jótállásra köteles, amennyiben Ön fogyasztónak minősül.  Jótállást adunk minden 10.000 -100.000-, Forint közötti értékű tartós fogyasztási cikk termékre az átadástól számított 12 hónapig, 100.000 és 250.000-, Ft közötti értékű tartós fogyasztási cikkre az átadástól számított 2 évig, 250.000-, ft feletti értékű tartós fogyasztási cikk termékre a termék átadásától számított 3 évig  kivéve, ha a gyártó ennél hosszabb jótállási időt határoz meg. Ilyen esetben a hosszabb jótállási idő az érvényes. A jótállást csak abban az esetben áll módunkban érvényesíteni, ha a terméket hiánytalanul küldi vissza.

A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

Felhívom a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Önt a jótállásból fakadó jogok az 39. és a 40. pontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.

A jótállási igény nem érvényesíthető a nem rendeltetésszerű használatból eredő meghibásodásokra illetve sérülésekre. A jótállási ügyintézés további részleteire a Ptk.-ban, a 19/2014. (IV. 29.) NGM rendeletben foglaltak az irányadók.

10.18. A Szolgáltató a termékekre szerződéses jótállást vállalhat vagy a termékre az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet rendelkezési szerint az 1. sz. mellékletben felsorolt termékekre kötelező jótállás vonatkozik.

10.19. A kötelező jótállás tartama a fenti rendelet 2. §. (1) alapján:

 A jótállás időtartama:

  1. a) 10 000 forintot elérő, de 100 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén egy év,
  2. b) 100 000 forintot meghaladó, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén két év,
  3. c) 250 000 forint eladási ár felett három év.

E határidők elmulasztása – a (4) bekezdésben foglalt kivétellel – jogvesztéssel jár.

A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a vállalkozás vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik.

 Ha a fogyasztó a fogyasztási cikket az átadástól számított hat hónapon túl helyezteti üzembe, akkor a jótállási határidő kezdő időpontja a fogyasztási cikk átadásának napja.

 A fogyasztási cikk kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a fogyasztó a fogyasztási cikket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta.

 A gyártó saját döntése alapján ennél kedvezőbb jótállási időt is vállalhat, ez esetben a jótállás tartamára az lesz az irányadó.

Szolgáltató a termékkel együtt a jótállási jegyet is a fogyasztó rendelkezésére bocsátja papír alapon.

 A Szolgáltató jótállás esetén köteles a jótállás időtartama alatt a jótállást keletkeztető jognyilatkozatban vagy jogszabályban foglalt feltételek szerint helytállni a hibás teljesítésért. Mentesül a jótállási kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés (azaz a termék vásárlónak történő átadása) után keletkezett.

 A jótállás a jogosultnak jogszabályból eredő jogait nem érinti.

 A jótállásból eredő jogokat a dolog tulajdonjogának átruházása esetén az új tulajdonos érvényesítheti a jótállást vállaló kötelezettel szemben.

10.20. A jótállási igény a jótállási határidőben érvényesíthető. A jótállási határidő a termék Vásárló részére történő átadásával, vagy ha az üzembe helyezést a Szolgáltató vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik. Ha a jótállásra kötelezett kötelezettségének a jogosult felhívására – megfelelő határidőben – nem tesz eleget, a jótállási igény a felhívásban tűzött határidő elteltétől számított három hónapon belül akkor is érvényesíthető bíróság előtt, ha a jótállási idő már eltelt. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár.

10.21. A jótállásból eredő igények jótállási jeggyel, számlával, a számla másolatával is érvényesíthetők.

 

Elállási Tájékoztató

Fogyasztónak minősülő Partnerek részére a következő tájékoztatást adjuk a 45/2014. (II. 26.) Kormányrendeletnek megfelelően:

Elállási jog

Ön 14 napon belül jogosult indoklás nélkül elállni a szerződéstől. Hasonlóképpen, ha a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetén a szerződés teljesítése megkezdődött, Ön jogosult 14 napon belül indoklás nélkül felmondani a szerződést.

Az elállási határidő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Ön vagy az Ön által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi.

Amennyiben Ön elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (akár postán vagy elektronikus úton küldött levél útján) az 2. pontban megadott címekre. Ebből a célból felhasználhatja jelen ászf. végén található (1. sz. melléklet) elállási mintát vagy benyújthatja az elállási szándékát egyértelműen kifejező egyéb nyilatkozatát is elektronikus formában. Ha Ön emellett dönt, az elállás megérkezését tartós adathordozón (például elektronikus levélben) haladéktalanul visszaigazoljuk Önnek.

Ön határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a 14 napos határidő lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát. Fogyasztó a szerződés megkötésének napjától a termék átvételének napjáig is gyakorolhatja elállási jogát.

Az elállás joghatásai

Ha Ön eláll ettől a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb az Ön elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatérítjük az Ön által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási költséget is (kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy Ön az általunk felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott). A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha Ön más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Önt semmilyen többletköltség nem terheli. A visszatérítést mindaddig visszatarthatjuk, amíg vissza nem kaptuk a terméket, vagy Ön nem igazolta, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.

A terméket vissza tudja hozni a 2. pontban megadott ügyfélszolgálat címére, és ott visszakapja a termék árát. Ön köteles számunkra a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni vagy átadni. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket. A termék visszaküldésének közvetlen költségét Ön viseli.

Ön kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.

45/2014 (II. 26.) Kormányrendelet 29. paragrafusa (1) bekezdés c/ pontja alapján: “A fogyasztó nem gyakorolhatja fenti elállási jogát (20. § szerinti jogát), olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak.

10.22. A fenti tájékoztató alapján a Webshopban megrendelt termékekre vonatkozó szerződéstől a Ptk. szerinti fogyasztónak minősülő Vásárló (i) a szerződés megkötésétől a termék átvételéig bármikor, illetve (ii) a termék kézhezvételétől számított 14 (tizennégy) napon belül elállhat.

10.23. A Ptk. szerinti fogyasztónak minősülő Vásárlót az elállással kapcsolatosan indokolási kötelezettség nem terheli.

10.24. írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a Ptk. szerinti fogyasztónak minősülő Vásárló nyilatkozatát a jelen általános Szerződési Feltételek 1. számú Mellékletében szereplő minta felhasználásával vagy egyértelmű kijelentés formájában a határidő lejárta előtt a Szolgáltató bármely ügyfélkapcsolati pontjára (ideértve a Szolgáltató jelen általános Szerződési Feltételekben feltüntetett székhelyét, ügyfélszolgálati telefax számát, illetve ügyfélszolgálati elektronikus levelezési címét) elküldi. Az elállás elektronikus levél formájában is elküldhető. Az elektronikus úton megküldött elállást a Szolgáltató a megküldést követően haladéktalanul, legkésőbb 2 munkanapon belül visszaigazolja.

10.25. Elállás esetén a Ptk. szerinti fogyasztónak minősülő vásárló köteles az elállással érintett terméket a Szolgáltató részére, annak jelen általános Szerződési Feltételekben feltüntetett székhelyére  visszajuttatni. A Ptk. szerinti fogyasztónak minősülő vásárló köteles a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 (tizennégy) napon belül visszaküldeni vagy átadni. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 (tizennégy) napos határidő letelte előtt elküldi a terméket.

10.26. A Szolgáltató köteles a Ptk. szerinti fogyasztónak minősülő Vásárló által kifizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb az elállást követő 14 (tizennégy) napon belül visszatéríteni, ideértve a szállítási és kezelési költséget is. Termék adásvétele esetén a Szolgáltató mindaddig visszatarthatja a vételár visszafizetését, amíg a Ptk. szerinti fogyasztónak minősülő vásárló a terméket vissza nem szolgáltatta vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt a Szolgáltató részére visszaküldte; a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni. A visszatérítés során a Szolgáltató az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési módot alkalmazza, kivéve, ha a Ptk. szerinti fogyasztónak minősülő vásárló más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten hozzájárul.

10.27. A Szolgáltató követelheti a termék nem rendeltetésszerű használatából eredő kárának megtérítését. A Ptk. szerinti fogyasztónak minősülő vásárló kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.

10.28. Amennyiben a fogyasztónak minősülő Vásárló nem a legkevésbé költséges, szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozást választja, akkor elállás esetén az ebből adódó többletköltséget a Szolgáltató nem köteles megtéríteni.

10.29. A visszaküldés során a csomagolás sérüléséből adódó költségek Fogyasztót terhelik. A visszaszállítás során eltűnt áruért Eladót felelősség nem terheli. Az áru hiányában az Eladót semmilyen kötelezettség nem terheli.

10.30. Nem illeti meg a Fogyasztót az elállás joga a számára egyedileg gyártott, illetve egyedileg beszerelt áru esetében.

4.       Panaszkezelés módja

Szolgáltató célja, hogy valamennyi megrendelést megfelelő minőségben, Felhasználó teljes megelégedettsége mellett teljesítsen. Amennyiben fogyasztónak minősülő Felhasználónak mégis valamilyen panasza van a szerződéssel, annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát a 9. pontban megadott elérhetőségeken közölheti.

Szolgáltató a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, szükség szerint orvosolja. Amennyiben Felhasználó a panasz kezelésével nem ért egyet, Szolgáltató a panaszról, az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, és annak egy másolati példányát Felhasználó rendelkezésére bocsátja. Amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, úgy Szolgáltató a panaszról jegyzőkönyvet vesz fel, és annak másolati példányát Felhasználó rendelkezésére bocsátja.

Az írásbeli panaszt Szolgáltató 30 napon belül írásban megválaszolja, panaszt elutasító álláspontját megindokolja. Szolgáltató a válasz másolati példányát 3 évig megőrzi, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatja.

Amennyiben nem ért egyet a panaszkezelés eredményével a hatályos jogszabályok értelmében a következő tájékoztatót nyújtjuk fogyasztónak minősülő Partnereink részére:

Fenti esetben az illetékes Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Osztályához vagy a Kereskedelmi és Iparkamara mellett működő békéltető testületek valamelyikéhez fordulhat. A fogyasztóvédelmi közigazgatási hatósági ügyekben a járási hivatal, illetve a megyeszékhely szerinti járási hivatal  jár el a fogyasztóvédelmi hatóság kijelöléséről szóló 387/2016. (XII. 2.) Korm. rendelet értelmében. A http://www.kormanyhivatal.hu weblapon találja a járási hivatalok elérhetőségét míg a békéltető testületekre vonatkozó adatokat a következő felsorolás tartalmazza:

Baranya Megyei Békéltető Testület

Címe: 7625 Pécs, Majorosy Imre u. 36.

Levelezési címe: 7602 Pécs, Pf. 109.

Telefonszáma: (72) 507-154

Fax száma: (72) 507-152

Elnök: Dr. Bodnár József

E-mail cím: kerelem@baranyabekeltetes.hu, info@baranyabekeltetes.hu

 

Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület

Címe: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.

Telefonszáma: (76) 501-525, (76) 501-532

Fax száma: (76) 501-538

Elnök: Dr. Horváth Zsuzsanna

E-mail cím: bekeltetes@bacsbekeltetes.hu

 

Békés Megyei Békéltető Testület

Címe: 5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5.

Telefonszáma: (66) 324-976, 446-354, 451-775

Fax száma: (66) 324-976

Elnök: Dr. Bagdi László

E-mail cím: bekeltetes@bmkik.hu; bmkik@bmkik.hu

 

Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület

Címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.

Telefonszáma: (46) 501-091, 501-870

Fax száma: (46) 501-099

Elnök: Dr. Tulipán Péter

E-mail cím: bekeltetes@bokik.hu

 

Budapesti Békéltető Testület

Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.

Telefonszáma: (1) 488-2131

Fax száma: (1) 488-2186

Elnök: Dr. Baranovszky György

E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu

 

Csongrád Megyei Békéltető Testület

Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.

Telefonszáma: (62) 554-250/118 mellék

Fax száma: (62) 426-149

Elnök: Dr. Horváth Károly

E-mail cím: info@csmkik.hu

 

Fejér Megyei Békéltető Testület

Címe: 8000 Székesfehérvár, Hosszúséta tér 4-6.

Telefonszáma: (22) 510-310

Fax száma: (22) 510-312

Elnök: Dr. Vári Kovács József

E-mail cím: fmkik@fmkik.hu; bekeltetes@fmkik.hu

 

Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület

Címe: 9021 Győr, Szent István út 10/a.

Telefonszáma: (96) 520-202; 520-217

Fax száma: (96) 520-218

Elnök: Horváth László

E-mail cím: bekeltetotestulet@gymskik.hu

 

Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület

Címe: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10.

Ügyintézés helyszíne: 4025 Debrecen Vörösmarty u. 13-15.

Telefon: 06-52-500-710, 06-52-500-745

Fax: 06-52-500-720

Elnök: Dr. Hajnal Zsolt

E-mail cím: bekelteto@hbkik.hu

 

Heves Megyei Békéltető Testület

Címe: 3300 Eger, Faiskola út 15.

Levelezési címe: 3301 Eger, Pf. 440.

Telefonszáma: (36) 416-660/105 mellék

Fax száma: (36) 323-615

Elnök: Dr. Gordos Csaba

E-mail cím: bekeltetes@hkik.hu

 

Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület

Címe: 5000 Szolnok, Verseghy park 8.

Telefonszáma: (56) 510-610

Fax száma: (56) 370-005

Elnök: Dr. Lajkóné dr. Vígh Judit

E-mail cím: bekeltetotestulet@jnszmkik.hu

 

Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület

Címe: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.

Telefonszáma: (34) 513-010

Fax száma: (34) 316-259

Elnök: Dr. Rozsnyói György

E-mail cím: bekeltetes@kemkik.hu

 

Nógrád Megyei Békéltető Testület

Címe: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/a

Telefonszám: (32) 520-860

Fax száma: (32) 520-862

Elnök: Dr. Pongó Erik

E-mail cím: nkik@nkik.hu

Pest Megyei Békéltető Testület

Címe: 1119 Budapest, Etele út 59-61. II. emelet 240.

Telefonszáma: 06-1-269-0703

Fax száma: 06-1-269-0703

Elnök: dr. Csanádi Károly

E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu

 

Somogy Megyei Békéltető Testület

Címe: 7400 Kaposvár, Anna utca 6.

Telefonszáma: (82) 501-000

Fax száma: (82) 501-046

Elnök: Dr. Novák Ferenc

E-mail cím: skik@skik.hu

 

Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület

Címe: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.

Telefonszáma: (42) 311-544, (42) 420-180

Fax száma: (42) 420-180

Elnök: Görömbeiné dr. Balmaz Katalin

E-mail cím: bekelteto@szabkam.hu

 

Tolna Megyei Békéltető Testület

Címe: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25.

Telefonszáma: (74) 411-661

Fax száma: (74) 411-456

Elnök: Dr. Gáll Ferenc

E-mail cím: kamara@tmkik.hu

 

Vas Megyei Békéltető Testület

Címe: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.

Telefonszáma: (94) 312-356

Fax száma: (94) 316-936

Elnök: Dr. Kövesdi Zoltán

E-mail cím: vmkik@vmkik.hu

 

Veszprém Megyei Békéltető Testület

Címe: 8200 Veszprém, Budapest u. 3.

Telefonszáma: (88) 814-111

Fax száma: (88) 412-150

Elnök: Dr. Vasvári Csaba

E-mail cím: info@bekeltetesveszprem.hu

 

Zala Megyei Békéltető Testület

Címe: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi utca 24.

Telefonszáma: (92) 550-513

Fax száma: (92) 550-525

Elnök: Dr. Molnár Sándor

E-mail cím: zmkik@zmkik.hu; zmbekelteto@zmkik.hu

 

A békéltető testületek a fogyasztói jogviták bíróságon kívüli rendezésében segíthetnek jóval gyorsabb és költséghatékonyabb módon. Céljuk a felek közötti egyezség elérése. A határozatuk azonban alávetési nyilatkozat hiányában nem bír kötelező erővel. A békéltető testület kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.

Fogyasztói panasz esetén igénybe vehető az Uniós online vitarendezési platform is, mely egyszerű regisztrációt igényel az Európai Bizottság weboldalán. Az online felület a következő címen érhető el: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=HU

Szolgáltatót a békéltető testületi eljárásokban együttműködési kötelezettség terheli. Ennek keretében köteles levélben válasziratot küldeni a békéltető testület számára és amennyiben az adott megyében székhellyel vagy telephellyel rendelkezik, a meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét köteles biztosítani.

Végső esetben a fogyasztó az illetékes bírósághoz is fordulhat, ahol panasznapon akár tollba is mondhatja keresetét. Az okirati bizonyítékok csatolása ekkor is elengedhetetlen.

 

11.1. A Vásárló a termékkel kapcsolatos kérdéseivel, észrevételeivel a Szolgáltató által üzemeltetett átvételi ponton/üzlethelyiségben, valamint elektronikus ügyfélkapcsolati pontokon tudja megkeresni a Szolgáltatót.

11.2. Panasz esetén a jelen általános Szerződési Feltételeinkben megadott elérhetőségeinken veheti fel velünk a kapcsolatot. A beérkezett panaszokat azonnal megvizsgáljuk, és szükség szerint orvosoljuk. Ha ön a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról jegyzőkönyvet veszünk fel, melynek egy másolati példányát legkésőbb érdemi válaszunkkal egyidejűleg megküldünk önnek. Panaszát a beérkezését követően legkésőbb harminc napon belül írásban, érdemben megválaszoljuk.

11.3. A Szolgáltató és a Vásárló vitás ügyeiket békés úton próbálják rendezni. Ha ez nem vezet eredményre a lehetséges panaszkezelési módokról részletes tájékoztatást a jogorvoslati szervek felsorolásával jelen Ászf. 10. pontjában adtunk. Fogyasztói jogvita esetén a Ptk. rendelkezései szerint fogyasztónak minősülő vásárló a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő békéltető testület eljárását is kezdeményezheti. A békéltető testület eljárásának alapvető célja és funkciója a fogyasztó és a gazdálkodó szervezet közötti vitás ügy egyezségen alapuló rendezésének megkísérlése, amennyiben ha ez nem lehetséges, a fogyasztói jogok gyors, hatékony és egyszerű érvényesítése érdekében az ügy eldöntése.

11.4. A személyes adatainak kezelésével kapcsolatos panaszokkal az adatvédelmi hatósághoz fordulhat, amely elérhetősége a következő:
Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság
Postacím: 1530 Budapest, Pf.: 5.
Cím: 1125 Budapest Szilágyi Erzsébet fasor 22/c
Telefon: +36 (1) 391-1400
Fax: +36 (1) 391-1410
URL: http://naih.hu
Naih számaink: NAIH-63180/2013, NAIH-63247/2013, NAIH-63219/2013

11.5. A vásárló igényének érvényesítésére, illetve a személyes adatainak kezelésével kapcsolatos jogviták esetére bírósági utat is igénybe vehet, a bírósági hatáskörökkel és illetékességgel kapcsolatosan a www.birosag.hu honlapon tájékozódhat.

  1. Az adatkezelés

12.1. A Szolgáltató elkötelezett felhasználói és partnerei személyes adatainak védelmében, különös tekintettel a vásárlók információs önrendelkezési jogának tiszteletben tartására. A Szolgáltató a személyes adatokat bizalmasan kezeli, és megtesz minden olyan biztonsági, technikai és szervezési intézkedést, mely az adatok biztonságát garantálja.

12.2. A Vásárló felelőssége, hogy az általános Szerződési Feltételekben részletezett adatkezelési szabályokat megismerje. A Vásárló a megrendeléssel – a jelen általános Szerződési Feltételek részeként – kijelenti, hogy a személyes adatainak kezelésével kapcsolatos tájékoztatót megismerte, ennek alapján önkéntesen és szabad elhatározásából döntött a Webshopban történő vásárlás mellett, elfogadva a személyes adatainak kezelésére vonatkozó szabályokat.

12.3. A Webshopban történő vásárlás során a Szolgáltató a Vásárló személyes adatait kezeli. A Szolgáltató különleges adatnak minősülő személyes adatot (faji eredetre, nemzetiséghez tartozásra, politikai véleményre vagy pártállásra, vallásos vagy más világnézeti meggyőződésre, érdekképviseleti szervezeti tagságra, szexuális életre, egészségi állapotra, kóros szenvedélyre, továbbá bűnügyi előéletre vonatkozó személyes adat) egyáltalán nem kezel. A személyes adatok kezelésének jogalapja az érintett önkéntes hozzájárulása, adatszolgáltatása.

12.4. Amennyiben a Vásárló nem regisztrál felhasználói fiókot, illetve a Webshopon keresztül történő vásárlást a megrendelés véglegesítése előtt abbahagyja, az esetleg már szolgáltatott személyes adatai nem kerülnek elmentésre. A felhasználói fiók törlését – kivéve a már teljesült megrendelések adatait, amelyekkel kapcsolatos adatmegőrzési határidőket a számviteli és adójogszabályok tartalmazzák – követően a vásárló személyes adatai törlésre kerülnek, a felhasználói fiók törlését a Szolgáltató az adatkezelési hozzájárulás visszavonásaként értelmezi.

12.5. A Szolgáltató a vásárlók személyes adatait automatizáltan, elektronikus formában kezeli, az adatkezelés során adatfeldolgozót nem vesz igénybe; személyes adatot harmadik személynek csak a jelen általános Szerződési Feltételekben írtak szerint ad át. Az adatkezelés helyszíne Magyarország, a Szolgáltató mindenkori székhelye.

12.6. A Szolgáltató a személyes adatokat egyrészt a megrendelés teljesítéséhez, ügyfélkiszolgáláshoz, számlázáshoz, továbbá üzleti kommunikáció (direkt marketing üzenetek) céljára kezeli.

12.6.1. A vásárló a megrendelés teljesítéséhez, ügyfélkiszolgálás, számlázás céljára szükséges személyes adatait a vásárlás során teljes körűen és valósan köteles megadni. Ezek a személyes adatok a következők:
(a) vezetéknév, keresztnév, illetve cégnév;
(b) lakcím, illetve székhely;
(c) kézbesítési (szállítási) cím;
(d) elektronikus levelezési cím;
(e) vezetékes és/vagy mobil telefonszám;
(f) számlázási cím;
(g) cégek esetén adószám;
A Szolgáltató felhívja a vásárlók figyelmét, hogy a szerződés teljesítésével a megadott személyes adatok meghatározott körének (név és lakcím) kezelése a számviteli (a számvitelről szóló 2000. évi C. törvény 169. §. (2) bek.) és adójogszabályok alapján kötelező, ennek időtartama 8 (nyolc) év. A törvény által meghatározott adatkezelés miatt ezen adatok törlésére az érintett kérelme esetén sincs jogi lehetőség.

12.7. A Szolgáltató a 14.6 pontban írtakon túl a tranzakcióhoz, illetve a megrendeléshez kapcsolódó adatokat az ügyfél által megadott adatokat, továbbá, a tranzakció dátuma, ideje, összege, adatokat is rögzíti és tárolja rendszereiben. Az adatkezelés célja a vásárlói élmény fokozása, illetve a jogellenes felhasználói magatartások, visszaélések szűrése és megelőzése. Az adatkezelés tartama az adat keletkezésétől számított 30 (harminc) nap.

12.8. A Szolgáltató a Webshop meglátogatása során esetlegesen ún. cookie-kat, névtelen azonosítókat (karaktersorozatból álló kisméretű fájl) helyezhet el számítógépén. A cookie-k segítenek a szolgáltatás biztosításában, esetenként a cookie-k hiányában a vásárlás, illetve a Webshop teljes körű használata nem biztosítható. A cookie-k használatával a Webshop nyomon tudja követni beállításait, látogatásait és “emlékszik” az oldal korábbi látogatására, amely a honlap használatát felhasználó barátabbá teszi. A böngészőjének beállításaiban lehetősége van a cookie-k fogadását letiltani, illetve a már elhelyezett cookie-kat a cache kiürítésével véglegesen törölni. A cookie-k törlésével a Webshop korábbi egyedi beállításai (pl. jelszó megjegyzése, nyelvi beállítások), preferált információk elvesznek, illetve a lap megjelenítése lassulhat.

12.9. A vásárló a személyes adatai kezeléséről való tájékoztatását, személyes adatainak törlését, zárolását, helyesbítését vagy kiegészítését a vásárló a regisztrált felhasználói fiókjában, ennek hiányában a Szolgáltató kapcsolattartási pontján kérheti. Ezt a kérelmét a vásárló ingyenesen, minden díjfizetési kötelezettség nélkül terjesztheti elő. Amennyiben a vásárló által megadott adatkör tekintetében jogszabály kötelezően adatkezelési kötelezettséget, adatmegőrzési határidőt nem határoz meg, a Szolgáltató az érintett személyes adatait törli. A vásárló személyes adatainak kezeléséről való tájékoztatása akkor ingyenes, ha az érintett a tárgyévben azonos adatkörre vonatkozó tájékoztatási kérelmet még nem nyújtott be a Szolgáltatóhoz, egyébként a tájékoztatás költségtérítés ellenében biztosított. A Szolgáltató a vásárlók személyes adatokkal kapcsolatos megkereséseit legkésőbb 30 (harminc) napon belül megválaszolja.

12.10. A Szolgáltató az adatkezelését az adatbiztonsági elvárásoknak való megfeleléssel teljesíti. Ebben a körben megteszi mindazon technikai és szervezési intézkedéseket, valamint kialakítja azon eljárási szabályokat, amelyek az adat- és titokvédelmi követelmények teljesüléséhez szükségesek.

12.11. A 12.6.1-es pontban foglalt személyes adatokat – és utánvét esetén a fizetendő összeget – a Szolgáltató átadja a szállítást végző cégnek (lásd 3. fejezet). Az adatátadás és adatkezelés célja a vásárlói megrendelés teljesítése, a termékek kézbesítése, a tranzakciók visszaigazolása.

12.12. A Szolgáltató a webhelyet alkalomszerűen meglátogatókról azok egyedi azonosítására alkalmas adatot nem gyűjt. Az egyedi azonosításra alkalmatlan adatokat kizárólag statisztikai célból gyűjti és azokat csak összesített formában hozza nyilvánosságra. A Szolgáltató rendszere a vásárlók aktivitásáról adatokat gyűjthet, melyek nem kapcsolhatók össze a vásárlók által a regisztrációkor megadott egyéb adatokkal, sem más internetes honlapok vagy szolgáltatások igénybevételekor keletkező adatokkal.

  1. Hatály

 A jelen általános Szerződési Feltételek 2021. március 01. napjával lépnek hatályba és módosításukig, illetve visszavonásig hatályban marad.

A Szolgáltató jogosult egyoldalúan módosítani az általános Szerződési Feltételeket. Az általános Szerződési Feltételek módosítását a Szolgáltató annak hatályba lépése előtt a honlapján (a Webshop internetes felületén) link formájában közzéteszi.

  1. Irányadó jog

14.1. A jelen általános Szerződési Feltételekre, továbbá az általános Szerződési Feltételekre figyelemmel és annak alapján a Felek jogviszonyaira a magyar jog az irányadó, különösen
1)    a polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (a “Ptk.”);
2)    az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény (az “Ekertv.”);
3)    a kereskedelemről szóló 2005. évi CLXIV. törvény (a “Kertv.”);
4)    a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól 2008. évi XLVIII. törvény (a “Grt.”);
5)    az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (az “Infotv.”);
6)    az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet;
7)    a kereskedelmi tevékenységek végzésének feltételeiről szóló 210/2009 (IX. 29.) Korm. rendelet;
8)    a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól 45/2014 (II. 26.) Korm. rendelet;
9)    a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014 (IV. 29.) NGM rendelet.

  1. Vegyes rendelkezések

15.1. A jelen általános Szerződési Feltételek elsődlegesen a Fogyasztó (a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén eljáró természetes személy) és a Szolgáltató közötti szerződések szabályait tartalmazza. Amennyiben a megrendelői pozícióban fogyasztónak nem tekinthető személy van, a jelen általános Szerződési Feltételek fogyasztókkal kapcsolatos rendelkezései nem alkalmazandók.

15.2. A Szolgáltató kötelezettsége teljesítéséhez közreműködőt jogosult igénybe venni. Ennek jogellenes magatartásáért, mint saját magatartásáért felel.

15.3. Ha a jelen általános Szerződési Feltételek bármely része érvénytelenné, jogtalanná vagy érvényesíthetetlenné válik, az a fennmaradó részek érvényességét, jogszerűségét és érvényesíthetőségét nem érinti.

15.4. Amennyiben Szolgáltató a jelen általános Szerződési Feltételek alapján megillető jogát nem gyakorolja, a joggyakorlás elmulasztása nem tekinthető az adott jogról való lemondásnak. Bármilyen jogról történő lemondás csak az erre vonatkozó kifejezett írásbeli nyilatkozat esetén érvényes. Az, hogy a Szolgáltató egy alkalommal nem ragaszkodik szigorúan az általános Szerződési Feltételek valamely lényegi feltételéhez, vagy kikötéséhez nem jelenti azt, hogy lemond arról, hogy a későbbiekben ragaszkodjon az adott feltétel vagy kikötés szigorú betartásához.

15.5. Jelen általános Szerződési Feltételekben feltüntetett összes védjegy és megjelölés azok jogosultjainak kizárólagos tulajdona.
 
Melléklet:
1. számú Melléklet – Elállási minta;
 
2. számú Melléklet -Jótállási jegy
 
 
Novara Hungária Kft.
 
Szeged
Szőregi út 58..
6726
info@medences.hu
 

  1. sz. melléklet: Elállási minta


Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:
 
Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja:
Termék megnevezése, azonosító adatai:
A fogyasztó(k) neve:
A fogyasztó(k) címe:
A fogyasztó(k) aláírása:
 
[Helység], [év, hónap, nap]
 

Jelen nyilatkozattal elállási jogomat kívánom gyakorolni.

 

Meghibásodás, hiba leírása (ha van):……………………………………….

 

A termék árának az alábbi bankszámlaszámra kérem a visszautalását.
……………………………
 
[név]
aláírás
(kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)



Regisztráció

A személyes adatokat a weboldalon történő vásárlási élmény fenntartásához, a fiókhoz való hozzáférés kezeléséhez és más célokra használjuk, melyeket a Adatkezelési tájékoztató tartalmaz.